Мета: привернути увагу молодого покоління до збереження власного здоров’я як найвищої цінності життя; формувати позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя, бажання жити за правилами здорового способу життя; виховувати відповідальне ставлення до себе і свого здоров’я, індивідуальну культуру здоров’я, уміння вести здоровий спосіб життя, спонукати учнівську молодь до потреби не втрачати необачно здоров'я.
Обладнання: аудіозаписи пісень, слайди мультимедійної презентації «Здоров’я – одне з основних джерел щастя», буклети-пам’ятки із правилами здорового способу життя, серце з стрічками.
ХІД ЗАХОДУ
(Cлайд 1).
Файл 1. Хореографічна композиція «Здоров’я – це життя!»
Старостенко Анна. Добрий день вам, люди добрі!
Могила Ю. Команда Мaртинівської зaгaльноосвітньої школи
До крaщого буття вас закликає,
Свою формулу здорового життя
Сьогодні вам розкривaє!
Желізняк Юлія. Ми – єдина команда
Разом: «Біоритм».
(Cлайд 2).
Могила Ю. Команда «Біоритм» тут виступає,
Бо про здоров’я завжди вона дбає!
Вербицька С. Ми …сприяємо находженню інформації до однолітків.
Голубенко Євгенія. Ми закликаємо до здорового способу життя!
Старостенко Т. Ми сьогодні тут зібрались,
Щоб знаннями поділитись!
Разом: Нагaдуємо!
Старостенко Анна. Дар здорового життя –
Найдорожчий дар!
Разом: Закликаємо!
Желізняк Юлія. Ми молоді, енергійні, завзяті –
Зможемо труднощі всі подолати!
Разом: Пропонуємо!
Могила Ю. Силу, витримку, фізичний гарт!
Здоровими бути щодня!
Разом: Пропагуємо!
Вербицька Сніжана. До здорового способу життя ми вас закликаємо!
І здоров’я кожному бажаємо!
Разом: Розповімо!
Журавель Ілона. Здоровий спосіб життя-
Це спортивні висоти досягнені тобою!
Разом: Доведемо!
Голубенко Євгенія. Що зберегти своє здоров’я,
Може кожнa людинa…
Разом: Переконаємо!
Старостенко Т. Що основна цінність для людини – це…
Разом: Здоров’я !
Файл 2. Пісня «МИ СКАЖЕМ НІ!» (на мотив Софії Ротару «Одна калина»).
Сумно, сумно нам стає,
Коли із здоров’ям в нас проблеми є.
Зимно, зимно на душі,
Відійдіть хвороби, радість залишіть.
Ми скажем «НІ» хворобам всім,
Нехай вони минуть наш дім,
Хай буде сонячним і радісним життя!
Ми закликаємо усіх,
Своє здоров’я бережіть.
Хвороб не візьмем у щасливе майбуття!
Старостенко А. Ми обираємо здоров’я!
Адже здоров’я – це життя!
Желізняк Юлія. Ви послухайте поради
Нашої агітбригади,
За здоров’я пропагуєм,
Гарний настрій гарантуєм!
Могила Ю. Ми сміливо і впевнено говоримо правду, Крокуючи в світле майбуття, разом з програмою „Рівний-рівному"!
Старостенко А. Ми переконaні,
Що здоровий спосіб життя – це …
рaціонaльне хaрчувaння;
Желізняк . гaрний нaстрій щодня;
Могила Ю. зaгaртувaння тa гігієнa;
Вербицька С. біг тa рухливі ігри;
Журавель І. музикa, тaнці, зaрядкa;
Старостенко Т. фізкультурa і спорт щодня!
Старостенко А. енергійність та активність!
РАЗОМ: Ми - зa здоровий спосіб життя!
Приєднуйтесь до нaс!
Файл 3. Музично-спортивна мініатюра. (Пісня на мотив пісні «Замечательный сосед»)
Ми здоров’я обираєм,
Агітуємо і Вас,
Про здоров’я треба дбати,
Його завжди берегти!
Хто здоровий, той сміється,
В того все завжди влдається,
Кожен день і кожен час
Кожна мить це просто АХ!
Па-па-па-па-ра-па-па
Щоб життя прожити довге
Нам про нього треба дбать,
Відтепер не забувайте,
Організм свій гартувать,
Гарний настрій завжди майте,
Усміхайтеся усім,
Ну, а також з нами разом
Фізкультуру полюбіть!
Па-па-па-па-ра-па-па
Ми здоров’я обираєм,
Вас до цього закликаєм
Шлях до нього прокладаєм,
Закликаємо і Вас.
Згубних звичок стережіться,
З спортом друзі подружіться!
Фізкультура, спорт, зарядка,
Кожен день по розпорядку!
Па-па-па-па-ра-па-па
Старостенко А. Життя прекрасне, життя чудове,
Коли ти юний, коли здоровий,
Якщо сміливо йдеш до мети.
Желізняк Юлія. Життя – це казка, життя – це диво.
Коли здоровий – тоді щасливий,
Звичайні будні тоді як свято.
Могила Ю. А для життя: навчання і праці,
Творчості і дерзання нам потрібна енергія.
Енергія спорту, енергія танцю,
Енергія руху, гімнастики вранці.
Вербицька Сніжана. Енергія сонця, енергія тіла,
Енергія розуму думки і діла.
Журавель Ілона. Ми енергійні,хочемо досягнути успіху у житті і бути щасливими.
Голубенко Євгенія. Тому ми обираємо здоров’я.
Ми обираємо життя.
Старостенко Т. Ваше здоров’я залежить від вас.
Знайте свою відповідальність, тож почніть із себе!
Файл 4. Пісня «Здоров’я – справжнє диво» (на мотив Н.Май).
Май здоров’я – справжнє диво,
Усміхнися до всіх!
Хто здоровий, той щасливий,
У здорових завжди сміх!
Щоб здоровим бути – добре пам’ятай,
Геть всі згубні звички,
Про здоров’я дбай!
Правильно харчуйся, з спортом подружись,
Смійся, загартовуйся, веселись!
Разом: Будьте здорові!
Файл 5. Музично-хореографічна композиція. (Учні беруть паперові серця, під стукіт серця, промовляють слова)
Старостенко А. Ми обираємо здоров’я!
Желізняк Ю. Ми обираємо спорт!
Могила Ю. Ми обираємо музику!
Вербицька С. Ми обираємо танці!
Журавель І. Ми обираємо життя!
Голубенко Є. І знай, любий друже, - у цьому житті,
Чи бути здоровим, вирішуєш ти!
Старостенко Т. Будьмо мудрими завжди,
Щоб у нашім домі не було біди!
Старостенко А. Щоб здоров’я міцне мати
Нам про нього треба дбати!
Желізняк Ю. Бути здоровим – велика наука,
Гарний настрій, тому запорука!
Могила Ю. Хто хоче жити в здоров’ї й красі,
То з нами рушайте в дорогу усі!
Старостенко Анна. Друзі, цінуйте життя!
Желізняк Юлія. Ідіть вперед!
Життя тільки одне!
Могила Ю. Україна заслуговує на здорову молодь!
Вербицька Сніжана. І на останнє - пам’ятайте!
Нам є із чого вибирати!
Журавель Ілона.Бути здоровим чи ні –
твій вибір.
Зроби його!
Голубенко Євгенія. Нам є де застосовувати свою молодість і талант! Старостенко Т. Будьте здорові та щасливі!
Голубенко Євгенія. Ми вам бажаємо здоров’я міцного!
Життю радійте завжди й повсякчас!
Могила Ю. Вас aгітувaлa
Шкільнa aгітбригaдa
Мaртинівської зaгaльноосвітньої школи І-ІІІ ступенів…
РАЗОМ: Біоритм!
Могила Ю. На все добре! Дякуємо за увагу!
Файл 6. Фінальна пісня
Учень 1. Сьогодні ми ознайомимо вас із ознаками здорової людини!
Учень 1. Апетит відмінний!
Учень 2. Блискуче волосся!
Учень 3. Відпочинок щодня!
Учень 4. Гарний зір!
Учень 5. Гулі нема!
Учень 6. Дихання нормальне!
Учень 7. Енергійність!
Учень 8. Є багато друзів!
Учень 9. Жвавий!
Учень 10. Зуби здорові!
Учень 11. Жвавий!
Учень 12. Інфекції відсутні!
Учень 13. Їжа корисна!
Учень 14. Йогурт щодня!
Учень 15. Квітучість!
Учень 16. Лице привітне!
Учень 1. М’язи пружні!
Учень 2. Настрій бадьорий!
Учень 3. Охайність!
Учень 4. Пряма постава!
Учень 5. Рум’янець!
Учень 7. Треноване тіло!
Учень 8. Усмішка!
Учень 9. Фізкультура!
Учень 10. Харчування повноцінне!
Учень 11. Цілеспрямованість та цікавість!
Учень 12. Чистота!
Учень 13. Швидкість!
Учень 14. Щеплення!
Учень 15. Юний спортсмен!
Учень 16. Язик рожевий!
Учень 4. Здоровим бути – це …
Разом: Модно, СТИЛЬНО ТА КРАСИВО!
Разом: ЗДОРОВ΄Я – це модно,
Здоров’я – це клас,
Хай буде здоров’я у кожного з нас!
Тема уроку: «КОСМЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ПІДЛІТКІВ»
Мета уроку: дізнатися про особливості функціонування шкіри у підлітковому віці, з'ясувати, які існують типи шкіри, сформувати в школярів поняття про косметичні проблеми підлітків, їх види, способами запобігання; розвивати навички здорового способу життя, уміння логічно мислити, порівнювати, аналізувати, систематизувати, робити висновки, уміння застосовувати теоретичні знання а практиці, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, культуру розумової діяльності, прагнення до вдосконалення своїх знань, вміння працювати в колективі.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів під час уроку:
Учні:
- називатимуть основні функції шкіри; поширені косметичні проблеми підлітків;
- наводитимуть приклади косметичних засобів для підлітків;
- пояснюватимуть виникнення косметичних проблем у підлітків; негативний вплив куріння й алкоголю на здоров’я шкіри;
- умітимуть визначати тип шкіри і волосся; захищати шкіру від несприятливих погодних умов; користуватися косметичними засобами; звертатися по допомогу в разі виникнення косметичних проблем;
- усвідомлюватимуть важливість взаємодії лікаря і пацієнта;
- використовуватимуть додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання;
- висловлюватимуть припущення і здійснюватимуть його перевірку в процесі роботи над проектом;
- робитимуть висновки про значення здоров’я для повноцінного життя людини.
Тип уроку: комбінований з елементами тренінгу.
Форма проведення: синтетична.
Обладнання: комп’ютерна презентація, різнокольорові папірці-стікери, картки, схеми, маркери, втми.
Епіграф уроку:
Шкіра – це орган, завдяки якому можна дізнатися
про здоров’я та навіть життєву історію людини.
В.Вінтерніца
Структура уроку
І. Організаційний етап - 1 хв;
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь і мотивація навчальної діяльності - 10 хв.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
ІV. Узагальнення, систематизація і контроль знань та вмінь учнів – 10 хв.
V. Підсумок уроку – 3 хв.
VІ. Домашнє завдання – 1 хв.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Привітання, перевірка присутніх, готовності учнів до уроку. Психологічний настрій учнів.
Добрий день, дорогі діти! Сьогоні у нас незвичайний урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь і мотивація навчальної діяльності
Оголошення теми уроку: «Косметичні проблеми підлітків».
Оголошення мети уроку.
На цьому уроці ви дізнаєтесь:
· Про необхідність користування косметичними засобами підлітками;
· Про те, як вибирати засоби індивідуальної гігієни та необхідні засоби для догляду за шкірою.
Вправа «Очікування»
А що ви очікуєте від уроку? Про що бажаєте дізнатись? (Дерево очікувань) (Учні по черзі прикріплюють папірці-яблучка, і при цьому говорять, що вони очікують від цього уроку).
Я розраховую на вашу активну роботу і сподіваюся, що дух партнерства допоможе нам у цьому.
Постановка завдань уроку перед учнями
Знати: будову й типи шкіри; основні косметичні проблеми; косметичні засоби.
Уміти: доглядати за шкірою обличчя та запобігати її захворюванню; правильно вибирати косметику.
Давайте пригадаємо правила роботи :
· Бути позитивним
· Дотримуватися регламенту
· Приходити вчасно
· Говорити по одному
· Толерантність
· Не критикувати
· Бути активним
· Конфіденційність
· Гендерна рівність
· ПОСМІХАТИСЬ
· Говорити тільки за темою
· Говорити від свого імені
Сьогодні я запрошую і вас зазирнути до оздоровчого салону. Адміністратором у ньому буде Здоров΄ятко.
Вправа «Мозковий штурм»
Завдання: дати відповідь на питання:
Що таке косметика?
«Асоціативний кущ»
Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «косметика».
Косметика …
Слово вчителя
Слово «косметика» в перекладі з грецької означає «мистецтво прикрашати». Це наука про способи й методи поліпшення зовнішності людини.
Косметику умовно можна поділити на гігієнічну (профілактичну), лікарську, декоративну та пластичну хірургію.
Вправа «Блискавка»
Завдання: дайте відповіді на питання:
1. Результат перебування шкіри на сонці. Засмага
2. Щоденна водна процедура. Умивання
3. Хвороблива реакція шкіри на певні речовини. Алергія
4. Функція теплообміну між організмом та зовнішнім середовищем.
5. Засіб догляду за волоссям. Шампунь
Учитель. Девізом нашого уроку будуть такі слова: «Шкіра – це орган, завдяки якому можна дізнатися про здоров’я та навіть життєву історію людини».
Діти, як ви розумієте цей вислів?
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План пояснення нового матеріалу (з елементами бесіди)
1. Функції шкіри.
Проблемні запитання:
1. Які функції виконує шкіра?
2. Чи залежить людська краса від шкіри?
Розповідь учителя з елементами бесіди
Користуючись плакатом, вивчаємо будову шкіри.
Чинники, які впливають на здоров’я шкіри.
Гра «Тропа знань»
Завдання: дати відповідь на питання: які чинники позитивно впливають на здоров’я шкіри.
2. Типи шкіри, особливості кожного типу.
Лікар – косметолог виокремлює кілька типів шкіри: нормальна; жирна; суха; комбінована; чутлива.
Вправа “Розірване намисто”
Завдання: скласти розірване намисто та з’ясувати ознаки певного типу шкіри. Обговорити та написати заходи по догляду а шкірою цього типу.
Нормальна шкіра – свіжа, гладенька, еластична, добре зволожена, без надмірного блиску, на ній рідко виникають запалення і подразнення.
Жирна шкіра – має розширені пори, блищить. Схильна до утворення вугрів. Із-за розширених пор зовнішньо нагадує лимонну скоринку. Під впливом інфекції на ній можуть виникати подразнення, запалення. Проте в жирної шкіри є і свої переваги: вона довше звичайної залишається пружною, на ній пізніше виникають зморшки. З віком жирна шкіра стає сухішою.
Суха – тонка, матова з малопомітними порами, часто бліда, чутлива і схильна до подразнень. Така шкіра рано старіє і має не привабливий вигляд.
Комбінована шкіра – поєднує ділянки сухої, жирної і нормальної шкіри. Тому для неї характерні ознаки цих типів шкіри.
Чутлива – схильна до подразнень і алергічних реакцій, у тому числі й на косметику.
Розповідь учителя з елементами бесіди
Отже, існує п’ять типів шкіри: нормальна, жирна,суха, комбінована, чутлива. У більшості підлітків шкіра є жирною або комбінована.
Учитель. У віці 12-14 і до 18-20 років шкіра обличчя є найпримхливішою. Чистота та гігієна тіла підлітка, у тому числі інтимна гігієна, – запорука здоров'я.
3. Особливості шкіри підлітків.
Слово вчителя
Основні косметичні проблеми підлітків: почервоніння і лущення шкіри, вугровий висип, лупа, розширені пори шкіри, прищі, жирна шкіра.
4. Взаємозв’язок стану шкіри та здоров’я.
Правила вибору косметичних засобів
1. За віком.
2. За типом шкіри.
3. Вивчити інструкцію щодо користування, звернувши увагу на склад цих засобів.
4. Для перевірки реакції шкіри нанести трохи засобу на ділянку шкіри на зап’ястку.
5. Придбавати засоби необхідно тільки в магазинах або аптеках .
Учитель. Які етапи догляду за шкірою підлітка?
Основні етапи догляду за шкірою підлітка:
1) Очищення шкіри;
2) Зволоження;
3) Живлення;
4) Захист;
5) Лікування.
Фізкультхвилинка
«Хвилинка здоров’я»
Учитель. Молодці! Усі посміхнулись! Трохи відпочили? Тоді до роботи!
ІV. Узагальнення, систематизація і контроль знань та вмінь учнів
Робота в групах.
Завдання: аналіз ситуацій
o «Дівчинка якій тринадцять років побачила в себе на лобі маленький прищик і дуже засмутилася. Вона сіла перед дзеркалом і видавила його. Надвечір у неї утворився великий гнійник, і мама, не зволікаючи, відвезла доньку до лікарні. Лікуватися довелося довго»
o «Донька взяла мамин крем, туш, тіні, помаду й скористалася ними».
За якийсь час на її обличчі з'явився висип. Як би ви оцінили цю ситуацію?
o У Ігоревого тата дуже суха шкіра: на руках узимку болючі тріщини. Ігор схожий на тата, він вважає, що в нього згодом можуть з'явитися такі самі проблеми. На городі хлопець працює у рукавичках, ввечері робить ванночки для рук і змащує їх спеціальним кремом. Батько глузує з сина, називає його панночкою. Ігор дуже ображається.
На чиєму ти боці? Чи робив би ти так, як Ігор? Якщо так, то в яких ситуаціях?
o Руслана дуже незадоволена своєю зовнішністю. На лобі час від часу з'являються вугри. Волосся сухе, на голові - лупа. Навколо нігтів, які вона гризе, задирки. Дівчина замащує вугрі маминим тональним кремом, часто миє голову. Від консультації лікаря Руслана категорично відмовляється.
Чи правильно чинить Руслана? Що, на твою думку, повинна зробити дівчина?
Вправа «Корисна косметологія» (Робота в групах).
Створення колажу «Косметичні засоби і здоров’я» (учні за допомогою карток з ілюстраціями створюють колаж).
V. Підсумок уроку
Вправа «Вільний мікрофон»
Учні висловлюють своє ставлення до того, чи справдилися їх очікування та до можливості використання отриманих знань.
РЕФЛЕКСІЯ
Учитель. Як свідчать результати, наш урок пройшов успішно, усі працювали на повну силу.
Урок закінчується і хочеться дізнатися, які враження та навички ви здобули. Перед вами три скрині: успіху, подиву, радості. Оберіть ту, яка найбільше відповідає вашій роботі на уроці і помістіть до неї свого метелика.
Учитель. Здоров΄ятко щиро дякує вам і дарує вам такі такі браслети, щоб ви ніколи не забували про догляд за своєю шкірою та волоссям.
Вправа «Коло друзів»
МАТИ ЗДОРОВУ ШКІРУ – МОДНО!
МАТИ ЗДОРОВУ ШКІРУ – СТИЛЬНО!
МАТИ ЗДОРОВУ ШКІРУ – БУТИ ЗДОРОВИМ!
БУДЬМО ЗДОРОВІ!
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Учитель. Правильно самі доглядайте за шкірою та волоссям, навчайте цьому своїх рідних та знайомих.
Я дякую вам за співпрацю та активну роботу на уроці! Мені було приємно працювати з вами! Урок закінчено. Будьте здорові та успішні! До побачення. Всім дякую!
1. Бойченко Т. Є., Василашко І. П., Коваль Н. С., Дивак В. В. Основи здоров’я. 7 клас. — К. : Генеза, 2007.
2. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. Основи здоров’я. 7 клас. — К. : Алатон, 2007.
Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. Основи здоров’я. 7 клас. Посібник для вчителя. — К.: Алатон, 2007.
Усі здорові люди люблять життя!
Г.Гейне
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com