Протягом 2015-2018 років працюю над проблемою «Розвиток життєвих компетентностей школярів шляхом упровадження інтерактивних та інноваційних технологій навчання на уроках основ здоров’я».
Педагогічний портрет
Кравченко Людмили Володимирівни,
учителя основ здоров’я у 5 та 8 класах
Вельбівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Сучасна людина живе у складному світі, який потребує від неї багато знань, умінь та досвіду. Найголовнішим завданням людства є безпека життєдіяльності, але найвищою цінністю суспільства є людина, її здоров’я. Навчання дітей безпеці життєдіяльності є одним із пріоритетних напрямів освітнього процесу. Ми, дорослі, повинні зробити все можливе для того, щоб надзвичайних ситуацій в житті кожного з нас, а особливо дітей, було якомога менше.
Головною метою на сучасному етапі є формування компетентної особистості, яка не лише володіє певною сумою знань,а й уміє застосовувати буті знання на практиці, адекватно діяти у певних життєвих ситуаціях, брати на себе відповідальність, успішно вирішувати практичні завдання. Тому основним завданням сучасного вчителя є пошук та впровадження систем навчання для ефективного досягнення цієї мети.
На сьогодні особливо актуальним залишається питання сформованості у підростаючого покоління культури здоров’я. Адже більшість представників учнівської молоді не має уявлення про необхідність формування, збереження та зміцнення власного здоров’я.
Метою досвіду - сформувати в учнів необхідні знання та навички здорового способу життя, навчити їх використовувати отриманий досвід у повсякденному житті; формувати в учнівської молоді валеологічну свідомость, навички здорового способу життя; створити максимально сприятливі умови для інтелектуального, духовного, морально-етичного, естетичного, фізичного розвитку учнів та формувати фізично здорового, психологічно стійкого та духовно багатого громадянина України.
Головною метою моєї роботи є стимулювання творчої активності учнів на уроках основ здоров’я, шляхом використання інтерактивних та інноваційних технологій.
Моє творче кредо: «Дбаємо про здоров’я кожного, плекаємо особистість».
Діючи за принципом: «Все, що знаю і вмію - віддаю дітям», намагаюся на кожному занятті створювати атмосферу зацікавленості, нестандартного підходу до проведення заняття. Надзвичайно важливо зробити найскладніший матеріал цікавим, доступним до сприйняття учнями.
Протягом 2014-2018 років працюю над проблемою «Розвиток життєвих компетентностей учнів шляхом упровадження інтерактивних та інноваційних технологій навчання на уроках основ здоров’я».
Всупереч народному прислів’ю «Можна привести коня до води, але не можна змусити його питися», учитель повинен не тільки привести своїх вихованців до джерела знань, а й організувати роботу так, щоб кожна дитина захотіла сама взяти ці знання.
На своїх уроках намагаюся виховувати позитивне ставлення учнівської молоді до власного здоров’я. Слід допомогти дітям усвідомити, що здоров’я – це прекрасний дарунок, першооснова щастя людини, а тому треба берегти та зміцнювати його.
Новизна досвіду полягає у зміні підходів до навчання на уроках основ здоров’я. Використання інноваційних технологій виховує успішну та конкурентоспроможну особистість. Сучасний урок має бути здоров’язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров'язміцнювальним, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя. Він має вчити культури здоров’я на засадах розвитку життєвих навичок. Такий підхід до сучасного уроку основ здоров’я зобов’язує вчителя бути взірцем здорової людини.
Надалі у своїй роботі першочерговим завданням вбачаю удосконалювати методики реалізації компетентісного підходу у процесі вивчення основ здоров’я.
Технології реалізації ідеї. Слід відзначити той факт, що упровадження квестових технологій на уроках основ здоров’я - це дієвий засіб розвитку ключових компетентностей учнівської молоді. На уроках основ здоров’я намагаюся використовувати вправи-енергінізатори.
Розвиток життєвих компетентностей за тренінговою методикою – це ефективний засіб збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу. У ході роботи значну увагу приділяю розвитку критичного мислення своїх вихованців, адже саме це сприяє формуванню їх життєвих компетентностей. Види діяльності, яким віддаю перевагу на уроці з елементами тренінгу: гра, створення колажів, мозковий штурм, використання проблемного методу навчання, робота зі схемами та таблицями, моделювання проблемних ситуацій та вирішення їх. Раціональне чергування видів діяльності допомагає уникнути зниження уваги, втоми. Різноманітність типів взаємодії учасників уроку забезпечує активність учнів, знімає втому, робить заняття емоційнішим.
У ході використання гри «Доброго здоров’я» та «Будиночок емоцій» у школярів виникає прагнення до фізичного вдосконалення, збереження та зміцнення здоров’я. З метою відновлення ритму серцебиття проводжу «релаксаційну хвилинку». Досить ефективним є використання вправи «Визнач час». У ході проведення уроку застосовую елементи звукотерапії. Я переконана, що музичний супровід сприяє ефективності роботи та відновленню сил школярів. Окрім того відновленню сил та покращенню настрою учнів сприяє кольоротерапія. На уроках основ здоров’я досить ефективним є застосування технології О. Дубогай «Навчання в русі».
Із великим задоволенням школярі визначають вид зерна на дотик (пальчикова терапія), трави за запахом, смакують чаєм зі шкільного фітобару (фітотерапія). У ході вивчення курсу основ здоров’я школярі отримують навички з рятування та збереження життя людини.
Я переконана, що використання здоров'язберігаючих технологій сприяє позитивному настрою дітей та відновлення сил, заняття розвивають рухову активність, зміцнюють здоров’я учнівської молоді, розвивають їх спритність та кмітливість.
На уроках основ здоров’я у 5 та 8 класах намагаюся проводити цілеспрямовану роботу з формування в учнів валеологічної свідомості, навичок здорового способу життя, стійкості до стресів, інтелектуальної витривалості, позитивної самооцінки. Мої вихованці ведуть спеціальні щоденники зміцнення здоров΄я.
Я переконана, що урок з використанням здоров'язберігаючих технологій повинен: виховувати, стимулювати в учнів бажання вчитися, бути здоровими, навчити їх відчувати радість від кожного пережитого дня; показувати дітям, що життя – це чудово, викликати у них позитивну самооцінку!
Маю невеличке хобі. Для постійного заняття ним, не завжди вистачає часу. Моє хобі копітке, вимагає багато часу та уваги. Це – вишивка бісером…
Хвилини вільні рідко випадають
Для відпочинку, як нагода є,
Зручніше в кріслі я сідаю
І вишивання в руки я беру своє.
Так, вишивка – це моє хобі,
Я в руки п’яльця з радістю беру,
Стежками рівними малюється картина,
Вкладаю в неї душу я свою.
Рух голки заспокоює мене,
А колір на узорі милує зір доволі,
Все буде добре: думаю про це,
Все буде добре – і я вірю цьому!
Свої улюблені роботи
Я вам на розсуд віддаю.
Але не всі з них показати маю,
Бо і оселі друзів вони прикрашають.
Даруючи друзям своє рукоділля,
Я завжди так промовляю:
«Хай сонце світить вам завжди,
Щоб не знали ви біди.
Щоб в радості літа минали,
У добрі жили ви й процвітали!».
Набутий досвід педагогічної діяльності показує, що перелічені показники підтверджують, що впровадження в практику роботи вчителя основ здоров’я та етики методу проектів створює умови для формування і розвитку соціальних компетентностей учнів
Я – педагог… Я – артист, роль якого триває довгі роки, і лікар, що лікує не тільки тіло, а й душу, і будівельник, бо будую людські долі. І в той же час, я – особистість, звичайна людина, зі своїми радощами, проблемами, зі своєю печаллю. Якщо ти хочеш стати справжнім педагогом, то особисте і негаразди мають зникнути, коли ти переступив поріг школи. Ця наука великих педагогів стала для мене законом.
Намагаюсь іти в ногу з часом. А він постійно вимагає від мене чогось нового: нових технологій, особливих цікавинок на урок, постійного вдосконалення. Прагну зробити урок математики не каменем спотикання, а кожен раз маленьким святом для своїх вихованців.
Ростуть вони, з ними росту і я як учитель. Набираюсь мудрості і терпіння, освоюю педагогічні знахідки кращих учителів школи, району, області. Моє життя – це вічний пошук, це повсякденна праця, це вдячні серця моїх учнів, це щирі розмови з батьками.
Спілкування з дітьми дає мені силу, надію на те, що живу на цій планеті не даремно, що після мене залишиться, нехай і не такий значний, а все ж таки слід на землі.
Я – учитель і це моє покликання…
Формування соціальних компетентностей учнів
шляхом застосування методу проектів
на уроках основ здоров’я та етики
Провідна наукова ідея:
Мета: формування соціальних навичок навколишнього середовища: уміння слухати, виконувати інструкції, самостійно добувати інформацію; формування соціальних навичок взаємодії: початок, підтримку і закінчення розмови, розв’язання конфліктних ситуацій, вміння керувати власною поведінкою, емоційними реакціями, робити свідомий вибір щодо напряму та форми роботи, способу життя тощо.
Завдання:впровадження в практику вчителя основ здоров’я та етики методу проектної діяльності як один із засобів формування соціальних компетентностей дитини;формування у дитини критичного ставлення до власних поглядів і прийняття відповідальності;формування у дитини вміння розглядати та ухвалювати свої рішення, розвинути у дитини вміння міркування над наслідками своїх дій; розвиток у дитини розуміння причинного зв’язку шляхом пов’язування з іншими минулими подіями і потенційними майбутніми проблемами; формування позитивної Я-концепції людини, вільної у своєму виборі, націленої на реалізацію свого природного потенціалу.
Новизна досвіду: Розроблено та реалізовано в практиці вчителя основ здоров’я та етики проекти соціальної направленості щодо формування соціальних компетентностей та позитивної Я-концепції учнів.
2018 р. – випустила методичну брошуру «Формування життєвих компетентностей на уроках ОЗ»
2017 - вийшла з друку стаття у методичному журналі «Фізкультура і здоровя» («Шкільний світ»)
Усі здорові люди люблять життя!
Г.Гейне
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com